onsdag 8 februari 2012

Frågelådan 2.0 - Här har ni svaren.

Hello, Movie Freaks! Nu har vi stängt frågelådan för denna gång och dra åt hela jävla helvete vilken respons vi har fått! Superskoj! När vi öppnade mailboxen var vi tvungna att använda kofot för att bända loss den solida koloss av brev som pressats in i den stackars lådan Här nedan kan du läsa några av alla de funderingar som vi fått in. Mycket nöje!


Jag vill jobba som biografman. Hur blir man en biografman?

En biografman blir man antingen genom Tulltorps folkhögskola eller att jobba sig upp från ”Popcornen” på biografen!


Hej! Hur lång är en film?

En film är antingen 90 minuter eller 120 minuter. Ingenting annat.


Hej, Andreas! Jag kan se in i ditt sovrum. Varför sover du alltid i pyjamas?

Med vänlig hälsning//Bengt

Hej, Bengt! Nu har jag polisanmält dig.


Hej Snitch Heter jag! Vilken är den mest påkostade film som ni har sett i film i veckan?

Den mest påkostade filmen som vi sett var definitivt inte den som kommer recenseras nu i helgen. Fy fan så usel den var. Jag berättar inte mer om den filmen nu, annat än att den inte kan ha kostat mer än mängden växelpengar en uteliggare snittar i sina loppbitna fickor.



Hej! Ryckten säger att ni resenserade porrfilmer förut under namnet ”Kuk i vecket” stämmer det?

Nej, men ibland kan man tro det med tanke på de enorma utslag de filmer vi ser ger på tutto-metern.


Jag har ett ledsamt problem som många lider av. Jag vill inte köpa ett surroundsystem men jag vill höra vad figurerna säger. Jag har en 2kanals stereo som jag kopplar upp mig i och när jag ser en 5.1 kodad film så blir rösterna jättelåga, men när det kommer plötsliga explosioner smäller det verkligen jättehögt. Hur kan jag skala ner ljudet till två kanaler? Finns det nån modern teknik? Hjälp mig.

Vi hänvisade din frågeställning till Sveriges ledande elektronikkedjor. De sa att du ska höja volymen på rösterna och sänka ljudet på explosionerna, då kommer du få en mer jämn ljudbild. De undrade även om du hade någon extraförsäkring till din stereo, och att de kunde ordna det åt dig för endast 399 SEK/år. Vidare undrade de vilket telefonabonnemang du har i dagsläget. Vi visste inte och chansade på Telenor. Var det rätt? Hursomhelst så gav vi dem ditt nummer som du bifogade i mailet och från och med på måndag så har du gått över till Comviq Snackis, vilket ska vara superbra. De kastade med nån försäkring på telefonabonnemanget också för bara 29 SEK/mån!


Vilken karaktär skulle ha störst chans att ta sig till final i idol? Mvh// Mackan

Det hade varit fantastiskt om någon av Barbar-bröderna framförde en rap-cover av Leonard Cohens ”Halleluja” inför en fullsatt arena och miljoner tv-tittare.


Jag råkade sätta in två DVD-skivor samtidigt i min spelare. Nu är den sönder. Så jävla irriterande.

Jo.


Jag tycker inte om er blogg. Varför suger ni?

Vi vet om minst två personer som tycker tvärtom.


8 av 10 svenskar upplever lycka när de eldar i sin braskamin. Har ni en braskamin och om så är fallet upplever ni lycka när ni eldar i den?

Vi har en braskamin på redaktionen som vi ofta eldar i. Nu senast eldade vi upp den filmen som vi köpt inför den kommande recensionen nu till helgen. Fy, fan vilken skitrulle det var. Inte ens DVD-skivan kunde brinna dugligt. Ni kan läsa mer om det på söndag.


Jag var på dejt igår och vi gick på bio. Det var skitmysigt. Hon kröp upp på mig och så kysstes vi. Kvällen slutade inte där utan jag åkte hem till henne. Där blev det lite ost och kex. Vi var lite blyga så klart men innan vi visste ordet av så låg vi i sängen. Sedan råkade vi rulla ner på golvet! Oops! :) Vi skrattade, men det övergick till mer kyssar. Varma, nyfikna händer. Det var spännande och underbart! Vad är kärlek för er?

Typ samma sak som det du beskriver, men fem centimeter längre.


Om Megatron skulle möta Dr Satan i en fight, vem skulle vinna?

Troligtvis skulle Dr Satan sopa mattan med Megatron i och med den gode doktorns godmodiga ton. ”Inte kan jag mosa en sån trevlig prick” skulle Megatron tänka och så BANG! Dr Satan har satt en av sina kontrollmakapärer på Megatron och fighten är över.


Vilken är den högsta sparken som ni noterat på bloggen?

Det är förvånansvärt få personer vi recenserar på bloggen som kan kicka högre än till knävecken. Detta beror ju ofta på att våra hjältar består av ungefär 400 kilo muskler, och kombinationen anabola steorider/stretch-slarv leder ofta till stela resultat. Spontant skulle vi gissa på Octaman, eftersom hans gummitentakler kanske skulle kunna räknas som ben.


Skulle ni kunna tänka er att bli sponsrade av mitt multinationella företag?

Vi tror inte du har ett multinationellt företag.


Och med de orden så avrundar vi frågelådan för denna gång. Om vi försökte besvara alla frågor som väller in i brevlådan, skulle vi hålla på tills vi går i pension. Men med tanke på den otroliga respons vi får från dig läsaren, skulle det inte förvåna oss om det blir en till frågelåda till inom snar framtid. Alla ni som har mailat oss kommer självklart att få en hemliga cybernetik-present i mailboxen inom kort!


Ha det fint och kom ihåg att surfa in igen på söndag då vi ska skriva om en riktig varmblodig 10-poängare i skitligans allra yppersta skikt.


Med vänliga hälsningar

//Filmiveckan-redaktionen





Inga kommentarer: